Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Επικοινωνία γονέων με Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Χαμπιαούρη




Τον περασμένο Αύγουστο (2018) εκπρόσωποι της Ομάδας Πρωτοβουλίας Γονέων είχαμε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Χαμπιαούρη, στον οποίο εκθέσαμε σε συντομία τις ανησυχίες και την διαφωνία μας για το περιεχόμενο του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής. Ακολούθως, και αφού μας το ζήτησε, υποβάλαμε και γραπτώς μέσω επιστολής τις τεκμηριωμένες ανησυχίες μας καθώς και τις εισηγήσεις μας για το μάθημα.

Ακολουθεί η επιστολή της Ομάδας μας :



14 Σεπτεμβρίου 2018


΄Εντιμο Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Χαμπιαούρη



Έντιμε Υπουργέ

Θέμα : Προβληματισμοί γονέων για περιεχόμενο μαθημάτων σεξουαλικής αγωγής

Σε συνέχεια της συνάντησης που είχαμε μαζί σας για το πιο πάνω θέμα στις 27 Αυγούστου 2018, παραθέτουμε και γραπτώς τους προβληματισμούς και τις εισηγήσεις μας. Επιτρέψτε μας με την ευκαιρία της επιστολή αυτής, να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας γιατί μας δώσατε χρόνο και μας ακούσατε.

Όπως ξεκαθαρίσαμε και κατά τη συνάντηση μας, δεν είμαστε αντίθετοι με την σεξουαλική αγωγή (ή πιο σωστά διαφυλική αγωγή), γιατί αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Αρχίσαμε να έχουμε επιφυλάξεις, οι οποίες μετατράπηκαν σε ενστάσεις, μετά από τις αντιδράσεις των παιδιών μας (βλέπε Παράρτημα Ι), που είναι μαθητές διαφόρων τάξεων τόσο της Δημοτικής όσο και της Μέσης Εκπαίδευσης, τα οποία παρακολούθησαν μαθήματα σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο.
Οι προβληματισμοί μας αφορούν όλες τις πτυχές της σεξουαλικής αγωγής ως σχολικό μάθημα, δηλαδή, ποιος διδάσκει τα παιδιά μας, τι, πότε (σε ποιες ηλικίες) και πώς.

Σημειώνουμε ότι, εξ όσων γνωρίζουμε, σήμερα η σεξουαλική αγωγή διδάσκεται στα πλαίσια του μαθήματος Αγωγή Υγείας στη Δημοτική και στη Μέση Εκπαίδευση και στα πλαίσια του μαθήματος Βιολογίας της Α’ Γυμνασίου, με τον κύριο όγκο της ύλης να ανήκει στο μάθημα Αγωγής Υγείας. Επίσης, η σεξουαλική αγωγή διδάσκεται μέσω σεμιναρίων από τις επισκέπτριες υγείας και από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού Προγραμματισμού στη Δημοτική και στη Μέση Εκπαίδευση. Δεν μας είναι κατανοητός ο λόγος διεξαγωγής των σεμιναρίων αυτών αφού υπάρχει μάθημα Αγωγής Υγείας και Βιολογίας στο οποίο εντάσσεται η σεξουαλική αγωγή.

Η φράση «σεξουαλική αγωγή» είναι «καμαρόπορτα» μέσα από την οποία δυστυχώς έχει περάσει στην διδακτέα ύλη η ιδεολογία των ΛΟΑΤ και του Οικογενειακού Προγραμματισμού. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι γίνεται προσηλυτισμός των παιδιών, συμπέρασμα που εξάγεται αβίαστα αν διατρέξει κάποιος το εκπαιδευτικό υλικό. Μεγάλο δε μέρος του υλικού, ίσως και το μεγαλύτερο, δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική κακοποίηση, λόγο που επικαλούνται συχνά κάποιοι για να πείσουν για την αναγκαιότητα εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία (βλέπε Παράρτημα ΙΙ).

Στα παιδιά μας διδάσκουν αξίες αντίθετες με την Ορθοδοξία, την παράδοση μας και την επιστήμη, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζουν τις πληροφορίες με τρόπο παραπλανητικό ή αποκρύπτοντας την αλήθεια (Παράρτημα ΙΙΙ). Αμβλύνουν έτσι τις αξίες και τα όρια που λαμβάνουν κάποια παιδιά από την οικογένεια τους, προκαλώντας τους σύγχυση αξιών ή στρέφοντας τα σε διαφορετική πορεία ή ακόμα και στην αντίθετη από αυτήν της οικογένειας, οδηγώντας σε κάποιες περιπτώσεις τους γονείς σε μια αγωνιώδη προσπάθεια επαναφοράς των παιδιών τους (ήδη κάποιοι γονείς το έχουν βιώσει).

Εντοπίσαμε στην διδακτέα ύλη απαράδεκτο υλικό που προωθεί συγκεκαλυμένα την παιδεραστία και την πορνεία, που παρουσιάζει ως αποδεκτές τις οικογένειες με ομοφυλόφιλους γονείς, που απεικονίζει και περιγράφει την σεξουαλική πράξη, που προσπαθεί να μειώσει ή να απαλείψει τον ρόλο των γονέων σε αυτό το θέμα. Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το όλο υλικό εξοικειώνει τα παιδιά μας με το θέμα, σεξουαλικοποιώντας τα από πολύ μικρές ηλικίες (Παράρτημα IV). 

Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που έχουν έρθει σε επαφή με θέματα του σεξ μέσω αναξιόπιστων πηγών (φίλοι, διαδίκτυο, ταινίες, κ.λπ.) ή προχωρούν ακόμα και σε σεξουαλικές σχέσεις από μικρή ηλικία, οπόταν υπάρχει ανάγκη ορθής ενημέρωσης τους. Όμως θα θέλαμε να τονίσουμε κάποιες σημαντικές πτυχές του θέματος της ενημέρωσης:
1) Δεν έχουν πληροφορηθεί για αυτά τα θέματα όλα τα παιδιά ούτε στον ίδιο βαθμό όσα ενημερώθηκαν. Ούτε και έχουν προχωρήσει όλα σε σεξουαλικές σχέσεις. Άρα δεν χρειάζεται να ενημερωθούν σε τόσο βάθος και στις ίδιες ηλικίες όλα τα παιδιά. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι κάποιοι μαθητές εξέφρασαν την άποψη ότι διδάχτηκαν πολύ νωρίς τέτοια θέματα.
2) Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα έπρεπε να είναι εξατομικευμένη, γιατί αφενός πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, και αφετέρου κάθε παιδί έχει την δική του ιδιοσυγκρασία, τις δικές του ευαισθησίες, τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Επομένως, μια πληροφορία μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί ενώ άλλο να το σοκάρει, όπως διαφάνηκε και από τις αντιδράσεις πολλών παιδιών τις οποίες αναφέραμε και πιο πάνω (Παράρτημα Ι).
3) Είναι πολύ διαφορετικό ένα παιδί να ακούει για αυτά τα θέματα από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή του. Ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά που θεωρούν τον δάσκαλο αυθεντία και αλάνθαστο, οπόταν οποιαδήποτε πληροφορία, έστω και λανθασμένη, την αποδέχονται χωρίς αμφισβήτηση.
4) Τα παιδιά έχουν την επιλογή να απομακρυνθούν από την παρέα ή τον φίλο όταν συζητούνται τέτοια θέματα. Στο μάθημα είναι υποχρεωμένα να μείνουν έστω και αν νιώθουν άβολα.

Μια άλλη ανησυχία μας αφορά την ανάμιξη και τον βαθμό εμπλοκής του Κυπριακού Συνδέσμου Οικογενειακού Προγραμματισμού (ΚΣΟΠ), στον καθορισμό της διδακτέας ύλης. Έχουν συγγράψει εξ ολοκλήρου εγχειρίδια εκπαιδευτικών, συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες των σχολικών εγχειριδίων των μαθητών, παραθέτουν σεμινάρια στους μαθητές μέσα στα σχολεία, εκπαιδεύουν ομάδες εκπαιδευτικών (βλέπε Παράρτημα V),. Ο ΚΣΟΠ  είναι ένας από τους φορείς (ίσως ο ισχυρότερος) της ιδεολογίας των ΛΟΑΤ και του πανσεξουαλισμού, σύμφωνα με τις δικές τους διακηρυγμένες θέσεις και πολιτικές (βλέπε ιστοσελίδα ΚΣΟΠ και Παράρτημα VΙ). Κατά την άποψη μας, θα ήταν προτιμότερο να αποσυρθούν τα βιβλία και τα εγχειρίδια που έχει συγγράψει ο ΚΣΟΠ, από το να αφαιρεθούν συγκεκριμένα μέρη της διδακτέας ύλης, αφού  όλο το εκπαιδευτικό υλικό είναι διαποτισμένο με την ιδεολογία και τις θέσεις του Συνδέσμου αυτού.

Ως Ομάδα Πρωτοβουλίας Γονέων προβήκαμε σε ενέργειες προς διαφόρους αρμοδίους ώστε να εισακουστεί η φωνή αγωνίας μας και να μπορέσουμε να προστατεύσουμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, χωρίς δυστυχώς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Μας έχουν αγνοήσει ή και περιφρονήσει ακόμα, χωρίς αυτό να είναι κατανοητό σε μας, ιδιαίτερα σε σχέση με την πολυαναφερόμενη από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού συνεργασία γονιών-σχολείου. Άραγε όλοι αυτοί που εμπλέκονται στο θέμα της σχολικής σεξουαλικής αγωγής αγαπούν περισσότερο τα παιδιά μας από εμάς τους γονείς τους;

Είχαμε εισηγηθεί σε αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού στα πλαίσια μιας από αυτές τις δράσεις μας, να μελετήσουμε τι γίνεται σε άλλες χώρες με το μάθημα και τα αποτελέσματα που αυτό είχε, χωρίς όμως να έχουμε απάντηση επ’ αυτού.  Πράγματι η σεξουαλική αγωγή πετυχαίνει αυτά που ισχυρίζεται; Δυστυχώς τα αποτελέσματα είναι αποκαρδιωτικά ή ακόμα και σοκαριστικά (βλέπε Παράρτημα VII). Γιατί οι αρμόδιοι επιμένουν στην υλοποίηση ενός μέτρου το οποίο έχει αποδειχθεί αναποτελεσματικό και κωφεύουν στις δικές μας εισηγήσεις;

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, συχνά ως αιτιολογία εισαγωγής του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής αναφέρεται η σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών με παράλληλη αναφορά στην σχετική έρευνα που έγινε στην Κύπρο και η οποία έδειξε ότι 1 στα 4 παιδιά στην Κύπρο κακοποιούνται σεξουαλικά. Επίσης, η σεξουαλική αγωγή από πολύ μικρή ηλικία κρίνεται ως η σημαντικότερη δράση για την πρωτογενή πρόληψη στην Εθνική Στρατηγική για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών. Μελετήσαμε και τα δύο αυτά θέματα μέσα από τα δημοσιευμένα έγγραφα και καταθέτουμε κάποιους προβληματισμούς στο Παράρτημα VIII.

Ως γονείς και πλέον αρμόδιοι για την ορθή διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας, ζητούμε:
1.      Την ενεργό εμπλοκή επιστημόνων σχετικών με το θέμα (παιδοψυχιάτρων, παιδαγωγών, παιδιάτρων, εκπαιδευτικών, θεολόγων, παιδοψυχολόγων, κ.λπ.) ώστε να καθοριστεί το σωστό περιεχόμενο και οι ηλικίες των παιδιών στις οποίες αυτό θα απευθύνεται.
2.      Να έχουμε λόγο στο περιεχόμενο του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής ώστε να διασφαλίζουμε ότι είναι σύμφωνο με την Ορθόδοξη πίστη μας, την παράδοση μας, την επιστήμη και ότι παρέχει χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες στα παιδιά μας.
3.      Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο το περιεχόμενο είναι αντίθετο με την πίστη και την παράδοση μας, να μπορούν τα παιδιά μας να απαλλάσσονται από τα μαθήματα της σεξουαλικής αγωγής, κατ΄αναλογία με την απαλλαγή αλλόδοξων και ετερόδοξων μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών.
4.      Να εισαχθεί διαδικασία επίσημης ενημέρωσης των γονέων για την ύπαρξη του μαθήματος, για τη θεματολογία και το περιεχόμενο του για κάθε τάξη και για το δικαίωμα τους να ζητούν απαλλαγή των παιδιών τους από το μάθημα αν διαφωνούν με το περιεχόμενο.
5.      Να διοργανώνονται σε τακτική βάση σεμινάρια επιμόρφωσης των γονέων από ειδικούς επιστήμονες ώστε να μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τους αυτή την αγωγή με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι αυτά που ζητούμε (αρ. 2, 3, 4 πιο πάνω) παρέχονται στους γονείς από το Βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα (βλέπε Παράρτημα ΙX). Επίσης, σύμφωνα με την παιδοψυχίατρο Καλλιόπη Προκοπάκη, (διευθύντρια του Κοινοτικού Ιατρείου της Ψυχιατρικής κλινικής του ΓΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ), όταν η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση γίνεται στο σχολείο, θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση και συναίνεση των κηδεμόνων ως προς το περιεχόμενό της. Τέλος, σύμφωνα με δημοσίευμα, από το 2014 στην Ελλάδα αποφασίστηκε η μετάθεση του κεφαλαίου της Βιολογίας για το αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου από την Α’ στην Β’ Γυμνασίου, αφού γονείς και εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι τότε τα παιδιά είναι πιο ώριμα να προσλάβουν το συγκεκριμένο μάθημα. Σχετικό παλαιότερο αίτημα μας απορρίφθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Είμαστε στη διάθεση σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω πληροφορίες.

Αναμένουμε την απάντηση σας.





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου