Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Είναι πράγματι περιεκτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση;


Σύμφωνα με τον ορισμό που περιλαμβάνεται στο εκπαιδευτικό υλικό για τη σεξουαλική αγωγή, η Περιεκτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση «… Προσεγγίζει τη σεξουαλικότητα ολιστικά και εντός του πλαισίου της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης».

 

Διάφοροι κρατικοί και μη φορείς, λένε ότι η παρεχόμενη σεξουαλική αγωγή είναι περιεκτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Τα πιο κάτω παραδείγματα τεκμηριώνουν ότι η σεξουαλική αγωγή δεν είναι ολιστική :

 1.   Στο βιβλίο Οικιακή Οικονομία-Αγωγή Υγείας (Τετράδιο Εργασιών) Γ’ Γυμνασίου ενώ λέει ότι οι επιπτώσεις μιας εφηβικής ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης είναι πολυδιάσταστες (σελ. 154, έκδοση 2014) δεν αναφέρεται κάτι και για τις επιπτώσεις μιας έκτρωσης. Επιπλέον, σε άλλο σημείο (σελ. 153, έκδοση 2012) παραθέτει αρνητικά στατιστικά εφηβικών εγκυμοσυνών κα γεννήσεων αλλά δεν παραθέτει αντίστοιχα στοιχεία εφηβικών αμβλώσεων/εκτρώσεων.

2.  Δεν παρουσιάζονται πουθενά οι ψυχοσωματικές επιπτώσεις της έκτρωσης.



3.  Αποσιωπείται παντελώς η αγωγή αγνότητας ως μια επιλογή των παιδιών καθώς και τα πολυεπίπεδα οφέλη μιας τέτοιας αγωγής όπως αποδεικνύονται από επιστημονικές έρευνες, όπως για παράδειγμα:

a.   Οι έφηβοι που ζουν αγνή ζωή και απέχουν από σεξουαλικές πράξεις έχουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης και απόπειρας αυτοκτονίας ενώ ταυτόχρονα έχουν ψηλότερα ποσοστά ακαδημαϊκών επιτυχιών σε σχέση με τους συνομιλήκους τους που είναι σεξουαλικώς ενεργοί (Αγωγή αγνότητας σελ. 192-193)

b.   Κάποιος που έχει μάθει να ελέγχει τις σεξουαλικές ορμές, μπορεί να αναπτύξει την ικανότητα να ελέγχει επίσης, λιγότερο δυνατές ορμές.

c.   Όσοι έχουν σχέσεις πριν από το γάμο τους παρουσιάζουν πολύ ψηλότερο ποσοστό διαζυγίων από ότι αυτοί που εισήλθαν στο γάμο εντελώς αγνοί (Αγωγή αγνότητας σελ. 205).

d.   Όσοι συμβιώνουν πριν από το γάμο τους έχουν την τάση να χωρίζουν πολύ περισσότερο από ότι αυτοί που δεν συμβιώνουν πριν παντρευτούν (Αγωγή αγνότητας σελ. 206).

4.  Αποσιωπούνται παντελώς επιστημονικά δεδομένα που αποδεικνύουν  αρνητικές επιπτώσεις κάποιων συμπεριφορών, οι οποίες στο εκπαιδευτικό υλικό  παρουσιάζονται ως φυσιολογικές ή ακίνδυνες. Για παράδειγμα:

a.   Παρουσιάζονται οι διάφοροι τύποι αντισύλληψης (βιβλίο Οικιακή Οικονομία-Αγωγή Υγείας Γ’ Γυμνασίου, σελ. 134, Β΄έκδοση 2014), όμως δεν λένε ότι υπάρχουν κίνδυνοι υγείας από τη χρήση τους, όπως για παράδειγμα:

                       i.     Αντισυλληπτικά χάπια-μπορεί να προκαλέσουν: καρκίνο του μαστού, καρκίνο του ήπατος, θρόμβωση, εγκεφαλικό επεισόδιο, κατάθλιψη,  κ.λπ. (Αγωγή αγνότητας σελ 178)

                    ii.     Προφυλακτικά –ακόμα και όταν η χρήση γίνει 100% βάσει προδιαγραφών καταγράφονται τα ακόλουθα ποσοστά αποτυχίας : για τον ιό HIV 15%, τον ιό HPV 30%, τα χλαμύδια, τη γονόρροια και τον έρπη 50% (Αγωγή αγνότητας σελ. 164-165).

b.   Υπάρχει διάχυτο το μήνυμα στο εκπαιδευτικό υλικό ότι είναι αποδεκτές οι σεξουαλικές σχέσεις στην εφηβεία εφόσον υπάρχει η συναίνεση και η συναισθηματική ωριμότητα, ενώ παράλληλα παρουσιάζεται η σεξουαλική επαφή ως ένα όμορφο και μοναδικό ταξίδι.  Δεν αναφέρει όμως το εκπαιδευτικό υλικό ότι, όσο πιο νωρίς εμπλακεί μια γυναίκα σε σεξουαλικές δραστηριότητες και όσο περισσότερους συντρόφους έχει, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες της να περιέλθει σε κατάσταση φτώχιας, δυστυχίας και κατάθλιψης και τόσο μειώνονται οι πιθανότητες της να έχει σταθερό, αδιάλυτο και καλοστεριωμένο γάμο (Αγωγή αγνότητας σελ. 209). Ούτε επίσης λέει ότι η νευροβιολογία των εφήβων κοριτσιών είναι μοναδική και αυτό καθιστά την ανάπτυξη του εγκεφάλου ενός κοριτσιού πιο ευάλωτη στο στρες, ειδικά στο στρες των αποτυχημένων σχέσεων.

c.   Στο εκπαιδευτικό υλικό αναφέρεται ότι η ομοφυλοφιλία δεν θεωρείται πλέον ψυχιατρική διαταραχή (εγχειρίδιο «Εφαρμογή της υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους έφηβους», σελ. 62). Δεν αναφέρεται όμως ότι η ομοφυλοφιλία σχετίζεται με σημαντική ψυχιατρική νοσηρότητα βάσει πρόσφατων ερευνών: οι ομοφυλόφιλοι παρουσιάζουν συχνότερα κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, διαταραχή διαγωγής, χρήση ουσιών και αλκοολισμό. Επιπλέον, τα προβλήματα αυτά είναι πολύ πιο έντονα στα αμφισεξουαλικά άτομα, αλλά στο εκπαιδευτικό υλικό δεν το αναφέρουν, παρόλο που αναφέρεται η αμφιφυλία ως τύπος σεξουαλικού προσανατολισμού (βιβλίο Οικιακή Οικονομία-Αγωγή Υγείας Γ’ Γυμνασίου, σελ. 114, Β΄έκδοση 2014).

d.  Στο εκπαιδευτικό υλικό αναφέρεται ως ένα είδος της σεξουαλικής επαφής, η στοματική (εγχειρίδιο «Εφαρμογή της υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους έφηβους», σελ. 73). Δεν λέει όμως ότι το στοματικό σεξ συνδέεται με καρκίνο των αμυγδαλών και του φάρυγγα. Ο ιός των ανθρωπίνων θηλωμάτων μολύνει αυτές τις περιοχές όπως ακριβώς τον τράχηλο.

e.  Στο εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει εκτεταμένη αναφορά για τον ιό ΗΙV και την ασθένεια AIDS (βιβλίο Οικιακή Οικονομία-Αγωγή Υγείας Γ’ Γυμνασίου, σελ. 139-142, 145-146, 151-152, Β΄έκδοση 2014), ενώ αναφέρεται ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία ατόμων με HIV/AIDS είναι ετεροφυλόφιλοι (εγχειρίδιο «Εφαρμογή της υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους έφηβους», σελ. 62). Πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο υγιής κόλπος, λόγω της αρχιτεκτονικής και της βιολογίας του, είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για τον ιό HIV, ενώ το ορθόν έχει κύτταρα που διευκολύνουν την είσοδο του HIV απευθείας στο λεμφικό σύστημα. Ακόμη, πουθενά δεν αναφέρεται ότι οι πιθανότητες ενός ομοφυλόφιλου ατόμου να ασθενήσει με AIDS είναι ψηλότερες σε σχέση με ετεροφυλόφιλα άτομα.



5.  Ενώ αποδομείται η στερεοτυπική εικόνα της πυρηνικής οικογένειας με ειδικό μάθημα
     της Β’ Δημοτικού (εγχειρίδιο «Ταξίδι ζωής»), έρευνα δεικνύει ότι έφηβοι από
     οικογένειες με δύο γονείς είναι πιο πιθανόν να καθυστερήσουν την σεξουαλική
     δραστηριότητα. Μάλιστα, η έρευνα έδειξε ότι όσο περισότερο ζει ένα κορίτσι χωρίς τον
     πατέρα της στο σπίτι, τόσο πιο πιθανόν είναι ότι θα συμμετάσχει σε πρόωρη σεξουαλική
     δραστηριότητα και θα βιώσει μια εφηβική εγκυμοσύνη. Για αυτά δεν λέει τίποτα το
     εκπαιδευτικό υλικό.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου