Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Απορίες γονιού



 
 
 
Καταθέτει τις απορίες του ένας γονιός σχετικά με τη διασύνδεση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών και της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.

 

 
 
 
 
 
 




Παρακολουθώ κατά καιρούς συζητήσεις στα ΜΜΕ σχετικά με τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, οι οποίες λαμβάνουν χώρα συνήθως με αφορμή κάποια περιστατικά τέτοιας κακοποίησης που δημοσιοποιούνται. Σχεδόν πάντα, στις συζητήσεις αυτές αναφέρεται ως το κυριότερο μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος , η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία.

Μου είναι ακατανόητο πώς συνδέεται σε τόσο μεγάλο βαθμό η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών με την σεξουαλική αγωγή στα σχολεία. Είναι πανάκεια η σεξουαλική αγωγή για αυτό το πραγματικό και σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει και η πατρίδα μας; Χωρίς να παραγνωρίζω ότι χρειάζεται και η σεξουαλική αγωγή, διερωτώμαι, τι είδους σεξουαλική αγωγή είναι αυτή που προλαμβάνει την κακοποίηση των παιδιών, ιδιαίτερα μικρών παιδιών ή βοηθά τα κακοποιημένα παιδιά να αναζητήσουν βοήθεια;

Ακόμη, διερωτώμαι τι βιώνει ένα κακοποιημένο παιδί (του οποίου η κακοποίηση δεν είναι γνωστή στον εκπαιδευτικό) όταν ακούει για αυτή την κακοποίηση στη σχολική αίθουσα, στα πλαίσια ενός μαθήματος. Ειδικότερα με προβληματίζει το βιντεάκι με τίτλο «Το μυστικό της Νίκης», το οποίο προβάλλεται στα κυπριακά σχολεία και αφορά σεξουαλική κακοποίηση παιδιού, στις περιπτώσεις που το παρακολουθήσουν σεξουαλικώς κακοποιημένα παιδιά.

Επίσης, ακατανόητο για μένα είναι,  η ένταξη των μαθημάτων για τις διάφορες μορφές βίας, στην ενότητα «Οικογενειακός προγραμματισμός, σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία». Πώς συνδέεται, για παράδειγμα,  η ψυχολογική βία με την σεξουαλική βία, κάτω από την ενότητα αυτή; Τι σχέση έχει η οικονομική βία με τη σεξουαλική υγεία;

Μήπως με αφορμή τα περιστατικά παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, και εκμεταλλευόμενοι την ευαισθησία του κόσμου για αυτό το θέμα, κάποιοι κύκλοι προσπαθούν να επιβάλουν μια γενικευμένη σεξουαλική αγωγή στη βάση της δικής τους ιδεολογίας, αντί της αντικειμενικής και ορθής σεξουαλικής αγωγής, βασισμένης στην αδιαμφισβήτητη αλήθεια της επιστήμης και στις πατροπαράδοτες αξίες;

Ίσως θα ήταν καλύτερα να παρέχεται μια γενικότερου τύπου αγωγή στα παιδιά για αυτό-προστασία τους (κατά το δυνατόν) από κάθε είδους κακοποίηση και όχι μόνο για τη σεξουαλική, η οποία υπερπροβάλλεται εις βάρος των υπολοίπων μορφών βίας; Για να διδάξουμε διαχρονικές αξίες στα παιδιά, όπως την υπευθυνότητα, την τιμιότητα, την ειλικρίνεια, χρειάζεται να θεσπίσουμε ξεχωριστό μάθημα; Δεν θα ήταν πιο καρποφόρο να υπάρχει αυτή η αγωγή διάχυτη σε διάφορα μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Θρησκευτικά, κ.λπ.); Παρόμοια απορία τίθεται και για τη σεξουαλική αγωγή.   

 

 

Ένας προβληματισμένος γονιός

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου