Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023

Απάντηση Αλληλεγγύης Γονέων στη συνέντευξη της κ. Αναστασίας Παπαδοπούλου

για το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής

Η Αλληλεγγύη Γονέων προέβηκε σε επίσημο σχολιασμό κάποιων σημαντικών σημείων της συνέντευξης της κ. Παπαδοπούλου για το θέμα της σεξουαλικής αγωγής. Η συνέντευξη της κ. Παπαδοπούλου δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος στις 24 Ιουνίου 2023. Αποστείλαμε στην εν λόγω εφημερίδα την απάντηση μας με την παράκληση να την δημοσιεύσουν, όπερ και εγένετο (7 Ιουλίου 2023).

 

Πολλές φορές τον τελευταίο καιρό διάφοροι αρμόδιοι και μη προέβησαν σε δημόσιες δηλώσεις, συνεντεύξεις, παρεμβάσεις  για το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής. Μια από αυτές τις συνεντεύξεις δόθηκε από την κ. Αναστασία Παπαδοπούλου στον Φιλελεύθερο και δημοσιεύτηκε στο φύλλο της 24ης Ιουνίου 2023.

Βέβαια αναμέναμε στην θέση της κ. Παπαδοπούλου να ήταν η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, που είναι η καθ’ ύλην αρμόδια για την εκπαίδευση στην Κύπρο. Πρέπει να αναφέρουμε ότι μας ξενίζει ο βαθμός εμπλοκής της κ. Παπαδοπούλου στο θέμα της σεξουαλικής αγωγής και το πάθος με το οποίο υπερασπίζεται αυτό το μάθημα.

Αντιπαρερχόμαστε αυτό το γεγονός και παραθέτουμε πιο κάτω ως Αλληλεγγύη Γονέων κάποια σχόλια και απορίες μας.

1.      Η κ. Παπαδοπούλου δήλωσε ότι κανένας δεν μπορεί και δεν θα διδάξει κανένα παιδί οποιασδήποτε ηλικίας να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι, απαντώντας σε ερώτηση για τους φόβους των γονέων ότι θα περάσουν στα παιδιά έννοιες που σχετίζονται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Όποιος διατρέξει το εκπαιδευτικό υλικό στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας θα εντοπίσει αναφορές, άμεσες και έμμεσες, στο σεξουαλικό προσανατολισμό. Αναφέρουμε ενδεικτικά το πιο κάτω υλικό :

               Βιβλίο Αγωγή Υγείας Γ’ Γυμνασίου (ανατύπωση 2017 με διορθώσεις) : σελίδες 112-113

               Εγχειρίδιο Im set- Εφαρμογή της υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους
               έφηβους: σελίδες 60-63.

2.      Ο κανόνας του εσώρουχου, τα καλά και κακά μυστικά, τα καλά και κακά αγγίγματα, θέματα που διδάσκονται στις μικρές ηλικίες είναι απαραίτητα και βασικές αρχές για την αυτοπροστασία τους, σύμφωνα με την κ. Παπαδοπούλου. Η παιδοψυχίατρος Καλλιόπη Προκοπάκη λέει ότι οι παράμετροι που συνεισφέρουν στο να υπάρξει σεξουαλική κακοποίηση ενός παιδιού είναι πάρα πολύ σύνθετοι : αφορούν τον θύτη, το περιβάλλον του παιδιού, την κοινωνία, πολλά πλαίσια και τελευταίο το παιδί. Δεν είναι η γνώση που προστατεύει. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στοχεύουν στο παιδί, το οποίο πρέπει να υπερβεί πάρα πολλά εμπόδια για να φτάσει να προστατεύει τον εαυτό του. Πρέπει να κάνει πάρα πολλά βήματα για να περάσει από την γνώση στην προστασία.

3.      Η κ. Παπαδοπούλου λέει ότι το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δίνει έμφαση στην αυτοπροστασία και ενδυνάμωση των παιδιών ώστε να αναγνωρίζουν τους κινδύνους, κακοποιητικές συμπεριφορές και να μπορούν να αντιδρούν ανάλογα. Σύμφωνα με την παιδοψυχίατρο Καλλιόπη Προκοπάκη δεν έχει αποδεικτεί πουθενά ότι προγράμματα για την πρόληψη της κακοποίησης πετυχαίνουν το σκοπό τους. Αντίθετα, η διδασκαλία τέτοιων θεμάτων σε πολύ μικρές ηλικίες δημιουργεί αναπτυξιακά πάρα πολλά προβλήματα. Μια καίρια αρνητική επίπτωση με αυτά τα προγράμματα είναι ο κλονισμός της εμπιστοσύνης των παιδιών  προς τους ενήλικες και κυρίως προς την οικογένεια,  η οποία εμπιστοσύνη αποτελεί βασικό παράγοντα ανθεκτικότητας που προστατεύει από την σεξουαλική κακοποίηση. Καταστρέφεται δηλαδή αυτό που προστατεύει από την κακοποίηση. Οι μελέτες αποτελεσματικότητας αυτών των προγραμμάτων είναι αρνητικές και οι μελέτες ασφάλειας δεν υπάρχουν.


 

4.      Είπε η κ. Παπαδοπούλου ότι η νομοθεσία το μόνο που έχει αλλάξει ουσιαστικά είναι ότι θα ενταχθούν κάποιες ώρες διδασκαλίας στα Λύκεια και στην Τεχνικές Σχολές γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάτι. Και χρειαζόταν να ψηφιστεί ένα νόμος, ρωτάμε, και μάλιστα αντισυνταγματικός, για να εισαγάγει το Υπουργείο Παιδείας μερικές ώρες ενός μαθήματος στα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές; Δηλαδή η Βουλή ασχολήθηκε με ένα μάθημα από τα πολλά και νομοθέτησε για να εισαχθεί σε κάποιες τάξεις;

5.      Θεωρώ, είπε η κ. Παπαδοπούλου ότι παρερμηνεύτηκε η αναφορά που περιλαμβάνεται στην νομοθεσία για καθοδηγητικές γραμμές του ΠΟΥ και της ΟΥΝΕΣΚΟ και ότι αυτά τα εγχειρίδια δεν είναι αναγκαστικά σε κάθε χώρα. Γιατί λοιπόν εντάχθηκαν αυτά τα εγχειρίδια στον νόμο καθιστώντας τα υποχρεωτικά; Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να ενημερώσει τους γονείς και την κοινωνία ποιες κατευθυντήριες γραμμές έχει ή θα υιοθετήσει. Ποιες από αυτές τις γραμμές έχουν ενσωματωθεί στο ήδη υπάρχον από τα προηγούμενα χρόνια υλικό. Αν ισχύει αυτό που λέει η κ. Παπαδοπούλου, εισηγούμαστε τροποποίηση του νόμου ώστε να αφαιρεθεί η αναφορά στις κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ και της Ουνέσκο.

6.      Κάθε απόφαση του ΕΔΑΔ και γενικά κάθε δικαστηρίου δεν μπορεί να χρησιμοποιείται άκριτα. Κάθε δικαστική απόφαση λαμβάνεται υπό κάποιες συνθήκες και ιδιαιτερότητες. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί παντού και πάντοτε με τον ίδιο τρόπο. Και σε αυτή την περίπτωση, οποιαδήποτε απόφαση του ΕΔΑΔ που αφορά την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, μια γενική ορολογία που καλύπτει ένα φάσμα θεμάτων, δεν εφαρμόζεται σε κάθε περίσταση.

7.      Ο γονιός μπορεί να διαπαιδαγωγεί το παιδί του όταν είναι στο σπίτι, δήλωσε η κ. Παπαδοπούλου. Μπορεί να μας απαντήσει η κ. Παπαδοπούλου, τι θα γίνει όταν ο γονιός διδάσκει το παιδί του ότι δεν επιτρέπεται ο αυνανισμός, αλλά το σχολείο του λέει ότι είναι φυσιολογικός (πραγματικό γεγονός); Τι θα γίνει όταν ο γονιός πάει να κάνει μπάνιο το μικρό παιδί του όπως έκανε πάντα και γυρίσει το παιδί και του πει ότι η δασκάλα είπε ότι δεν πρέπει να το ακουμπά στα «ιδιωτικά μέρη» (πραγματικό γεγονός); Τι θα γίνει όταν ο γονιός δεν επιθυμεί να μάθει στο 4χρονο παιδί του τις επιστημονικές  λέξεις για τα εξωτερικά γεννητικά όργανα, αλλά του τις μαθαίνει το σχολείο; Και το παιδί, λόγω της ανωριμότητας του τις χρησιμοποιεί ευκαίρως ακαίρως (πραγματικό γεγονός); Τι θα γίνει όταν ο γονιός μαθαίνει την αγνότητα και την εγκράτεια στο παιδί του και το σχολείο το μαθαίνει ότι έχει δικαίωμα να αποφασίζει πότε θα έχει σεξουαλικές σχέσεις ανεξάρτητα από την ενηλικίωση του και τον γάμο; Θα μπορούσαμε να αραδιάσουμε μύρια τόσα ερωτήματα αλλά σταματούμε εδώ.

8.      Θα ήταν καλά να δοθεί στη δημοσιότητα η επιστημονική μελέτη η οποία καταμετρά τα περιστατικά όπου τα παιδιά αποκάλυψαν την κακοποίηση και ποια ήταν η αιτία της αποκάλυψης (πράγματι ήταν η ενημέρωση των παιδιών;).  

 

 Μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη της κ. Παπαδοπούλου εδώ 

Μπορείτε να διαβάσετε την απάντηση μας όπως δημοσιεύτηκε εδώ

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου