Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

Για την συνάντηση της Αλληλεγγύης με την Υπουργό Παιδείας

Όπως σας ενημερώσαμε με προηγούμενη ανακοίνωση μας, συναντηθήκαμε με την Υπουργό Παιδείας στις 21 Αυγούστου 2023 μετά από γραπτό σχετικό αίτημα μας. Παραθέτουμε πιο κάτω τα κύρια σημεία της συνάντησης, για ενημέρωση σας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκτός από την Υπουργό, άλλοι 10 αξιωματιούχοι και λειτουργοί του Υπουργείου Παιδείας, μεταξύ των οποίων η Γενική Διευθύντρια, οι τρεις Διευθυντές Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης και η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Αρχικά μίλησε η Υπουργός για περίπου 10 λεπτά και επανέλαβε τις γνωστές θέσεις του Υπουργείου, οι οποίες διατυπώθηκαν κατά κόρον στις δημόσιες τοποθετήσεις της. Ακολούθως, μας έδωσε το λόγο. Αναφέραμε πολύ επιγραμματικά τις θέσεις και τις ανησυχίες των γονέων, τόσο τις δικές μας όσο και των γονέων με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή μέσα από τις εκδηλώσεις της Αλληλεγγύης και μέσα από την τηλεφωνική και διαδικτυακή επικοινωνία που είχαμε μαζί τους. Όσον αφορά τις θέσεις και τα σχόλια μας για τον νόμο 205/2022, δεν μας επέτρεψε η Υπουργός να τα αναφέρουμε, λέγοντας μας να απευθυνθούμε στη Βουλή για αυτό το θέμα. Αναφέραμε μόνο όσα κρίναμε ότι αφορούν την ίδια. Επίσης, είπαμε ότι συγκεντρώσαμε τα ερωτήματα των γονέων, οι οποίοι περιμένουν εναγωνίως τις απαντήσεις του Υπουργείου και θα θέλαμε να μας δοθεί χρόνος κατά τη συζήτηση να τα υποβάλουμε. Δεν μας δόθηκε αυτός ο χρόνος τελικά. Χρόνος δεν μας δόθηκε ούτε για υποβολή εισηγήσεων.

Συνοπτικά :

1.      Εκφράσαμε τη διαφωνία μας σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ και της ΟΥΝΕΣΚΟ, οι οποίες σύμφωνα με τον νόμο 205/2022, πρέπει να αποτελούν την βάση των μαθημάτων ολιστικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης (ΟΣΔ).

2.      Εξηγήσαμε τη διαφωνία μας και τις έντονες ανησυχίες μας και για τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού προγραμματισμού (ΚΣΟΠ) για το μάθημα της Αγωγής Υγείας, στο οποίο θα συμπεριληφθεί κυρίως η ΟΣΔ στα σχολεία μας. Αυτή η συνεργασία έχει δώσει προϊόντα διάφορα εγχειρίδια (όπως τα I’ m set και Ταξίδι ζωής) τα οποία υπάρχουν από χρόνια αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΑΝ.

3.      Ειδικότερα, επισημάναμε σημεία τα οποία είναι αντιπαιδαγωγικά και έντονα επηρεασμένα από τη θεωρία του κοινωνικού φύλου, η οποία περιλαμβάνει έννοιες όπως σεξουαλικός προσανατολισμός διαφορετικός του βιολογικού φύλου και τρανσεξουαλισμός, που αποκαλούνται «διαφορετικότητα», αλλοίωση της έννοιας της οικογένειας, άκαιρη, άχρηστη και επιβλαβή  σεξουαλικοποίηση των νηπίων, παιδιών και εφήβων, ψευδή και ωραιοποιημένη εικόνα για τις εκτρώσεις χωρίς να αναφέρονται οι αρνητικότατες επιπτώσεις της στην ψυχολογία των γονέων που την διενεργούν και τέλος αποπροσανατολισμό του σχολείου από τους στόχους του που είναι η έγκυρη γνώση, η αυτογνωσία, η ηθικοποίηση και η υγιής κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Στο Παράρτημα μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά αυτά που αναφέραμε στην τοποθέτηση μας.

Ακολούθησε τοποθέτηση από τους 8 εκ των 11 εκπροσώπων του Υπουργείου. Σε γενικές γραμμές αυτά που μας είπαν είναι τα ακόλουθα : ο στόχος του μαθήματος είναι η αυτογνωσία, η ανάπτυξη, η βελτίωση του κοινωνικού εαυτού, η κατανόηση του σώματος, η προστασία, η ενδυνάμωση, η θωράκιση των παιδιών, οι υγιείς σχέσεις και η αποδόμηση των στερεοτύπων.

Ακολούθησε συζήτηση κατά την οποία πληροφορηθήκαμε ότι στο Λύκειο το μάθημα θα διδάσκεται 6 διδακτικές περιόδους το χρόνο. Στις υπόλοιπες βαθμίδες δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός περιόδων μας είπε η Υπουργός. Όλα αυτά τα χρόνια επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί μας, είπε.

«Εσείς το λέτε ιδεολογία» μας είπε, «εμείς το λέμε παιδαγωγική, το μάθημα εδράζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια». Η Υπουργός είπε με έντονο και κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν υπάρχουν αυτά τα ακραία στην ύλη που αναφέραμε. Της εξηγήσαμε ότι είναι όλα τεκμηριωμένα και μπορούμε να πούμε πού βρίσκονται επακριβώς αυτά που λέμε (βιβλίο και σελίδα), και ότι θα τους τα δώσουμε και γραπτώς. Αντίθετα με αυτά που τους είπαμε, συνέχισε η Υπουργός, έχουν αποκαλυφθεί περιστατικά κακοποίησης μετά από ενημέρωση των παιδιών για τον κανόνα του εσώρουχου. Απαντήσαμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί, τους τελευταίους μήνες μόνο ένα τέτοιο περιστατικό κακοποίησης καταγγέλθηκε. Οι εγκυμοσύνες είπε η Υπουργός είναι αυξημένες (δεν το τεκμηρίωσε, απλά το ανέφερε γενικά), τα παιδιά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από μικρές ηλικίες και βλέπουν σκηνές σεξ και βίας και πρέπει να τα προστατέψουμε. Όπως υπάρχουν παιδιά που βλάφτηκαν (όπως της είχαμε πει), έχει και παιδιά που ωφελήθηκαν..

Στην τοποθέτηση μας ότι ο ΚΣΟΠ έχει συγγράψει σχολικά εγχειρίδια για μαθητές και εκπαιδευτικούς, η Υπουργός είπε ότι αυτοί, με τόσα χρόνια εμπειρία, τα έχουν ελέγξει και είναι εντάξει. Μας είπε επίσης ότι ο ΚΣΟΠ δεν μπαίνει στα σχολεία για να μιλήσει στους μαθητές.

Προσπαθώντας η Υπουργός να υπεραμυνθεί της διδασκαλίας του μαθήματος είπε ότι και άλλα μαθήματα (Ιστορία και Γεωγραφία) όπως διδάσκονται δεν αρέσουν σε όλους τους γονείς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν και λόγο σε αυτό. Της απαντήσαμε ότι η σεξουαλική αγωγή δεν είναι ένα απλό μάθημα όπως τα υπόλοιπα μαθήματα. «Για μας είναι», μας είπε.

Η Υπουργός υποστήριξε για το μάθημα της ΟΣΔ ότι τόσα χρόνια δεν παρουσιάστηκαν αντιδράσεις ούτε έγιναν επίσημες καταγγελίες για ανάρμοστη διδασκαλία. Εξηγήσαμε ότι προσπαθήσαμε να πείσουμε γονείς να προβούν σε καταγγελία αλλά φοβούνται πάρα πολύ τον στιγματισμό του παιδιού τους, κίνδυνος που είναι υπαρκτός.  Εκφράσαμε τη διαφωνία μας ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις από το 2011, αναφέροντας ότι είχαμε αρκετή επικοινωνία τα προηγούμενα χρόνια με διάφορους αξιωματούχους του Υπουργείου Παιδείας, τόσο προφορική όσο και γραπτή, αναφέροντας τα προβλήματα και τις αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά από την παρακολούθηση του μαθήματος. Η Υπουργός μας είπε ότι δεν την έχει υπόψη της και να της στείλουμε τις επιστολές (!). Αναγκαστήκαμε να της αναφέρουμε ότι την τελευταία επιστολή που στείλαμε στο Υπουργείο, η οποία ήταν η πιο αναλυτική και λεπτομερής, η ίδια την απάντησε γραπτώς υπό την ιδιότητα της ως Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια (!)

Ρωτήσαμε γιατί δεν ενημερώθηκαν τόσα χρόνια οι γονείς και δεν κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους. Η Υπουργός απάντησε ότι οι οργανωμένοι γονείς κλήθηκαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους όταν εισήχθηκαν τα νέα αναλυτικά προγράμματα.

Στις επαναλαμβανόμενες αναφορές της Υπουργού για παραπληροφόρηση, της ζητήσαμε να μας πει παραδείγματα και ανέφερε ένα βίντεο που λένε ότι θα δείχνουν στο μάθημα. Της εξηγήσαμε ότι εμείς δεν παραπληροφορούμε αλλά ότι πούμε είναι τεκμηριωμένο, μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό του Υπουργείου.

Τέλος, μετά από σχετική ερώτηση που υποβάλαμε, η Υπουργός μας είπε ότι τα προγράμματα σεξουαλικής αγωγής υποβάλλονται στο Συμβούλιο «Φωνή» για έγκριση.

Κλείνοντας, η Υπουργός μας είπε ότι η κατάσταση με την σεξουαλική αγωγή είναι ελεγχόμενη. Μας ζήτησε να συνεργαστούμε εποικοδομητικά. Να στείλουμε στο εμαιλ της επιστολή με αυτά που λέμε ότι είναι ακραία ή με αυτά που διαφωνούμε και γιατί και θα μας απαντήσουν.


 

Παράρτημα

Αρχική τοποθέτηση Αλληλεγγύης Γονέων

 

Α. Περιεχόμενο μαθήματος

1.      Η σεξουαλική αγωγή σχετίζεται με πολλές επιστήμες, βιολογία, ιατρική, ψυχολογία, κοινωνιολογία, παιδαγωγική, θεολογία. Δεν υπάρχει απόλυτη συμφωνία μεταξύ αυτών των επιστημών στις αρχές και την ηθική για επίμαχα θέματα (π.χ. προγαμιαίες σχέσεις) ούτε στο βαθμό πληροφόρησης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει επιλέξει να υιοθετήσει τη θεωρία του κοινωνικού φύλου, όπως φαίνεται από το αναλυτικό πρόγραμμα. Η θεωρία αυτή :

a.      Δεν μας βρίσκει σύμφωνους

b.     Παρουσιάζεται με τον αντιδεοντολογικό και αντιεπιστημονικό τρόπο ότι είναι η μόνη καταξιωμένη θεωρητική επιστημονική προσέγγιση, πράγμα που δεν ισχύει

2.      Γενικά στο περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρονται θέματα όπως :

a.      Ότι υπάρχει εκτός από το βιολογικό και το κοινωνικό φύλο

b.     Ότι το φύλο (κοινωνικό) θεωρείται ως θέμα προσωπικής επιλογής

c.      Εισαγωγή των παιδιών σε προβληματισμούς περί της ομοφυλοφιλίας ως φυσιολογικής κατάστασης

d.     Εισαγωγή των παιδιών σε πολλούς σεξουαλικούς προσανατολισμούς και πολλές ταυτότητες φύλου

e.      Παρουσίαση των εκτρώσεων ως μέσου αντισύλληψης, ενώ είναι αφαίρεση ζωής

3.      Στο υλικό του μαθήματος που υπάρχει σήμερα αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνονται:

a.      απαράδεκτες πληροφορίες : περιγραφή και απεικόνιση σεξουαλικής πράξης (Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου σελ 277, Ταξίδι ζωής σελ. 32- 3 παραμύθια, Κοινωνική μάθηση σελ.27), αναφορά γεννητικών οργάνων με την επιστημονική τους ονομασία σε μικρές ηλικίες (Λέμε όχι, σελ. 38, Ταξίδι ζωής σελ. 35, Πρώτα βήματα σελ. 117), δικαίωμα ομοφυλόφιλων ζευγαριών και μονογονεϊκών οικογενειών να αποκτήσουν παιδιά με μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (Οικογενειακή Αγωγή Γ’ Λυκείου σελ. 264) (παράνομο για τα ομοφυλόφιλα «ζευγάρια» στην Κύπρο).

b.     αντιεπιστημονικές πληροφορίες : η διεμφυλικότητα είναι εντάξει (Ι’m set σελ. 64), ο σεξουαλικός προσανατολισμός αποδίδεται κυρίως σε βιολογικούς παράγοντες (Ι’m set σελ. 62), η προσπάθεια για αλλαγή ή θεραπεία του ομοφυλοφιλικού προσανατολισμού είναι αντιδεοντολογική και επικίνδυνη (Ι’m set σελ. 62 και σελ.104), οι έμφυλες νόρμες δεν είναι βιολογικά καθορισμένες και οι διαφορές δημιουργούνται από πολιτισμικούς παράγοντες και όχι από τη φύση τους (Ι’m set σελ. 33), με συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά οδηγούνται στη διαπίστωση ότι οι αγαπημένες δραστηριότητες των ατόμων δεν καθορίζονται με κριτήριο το βιολογικό φύλο αλλά μπορούν να διαμορφωθούν λόγω στερεοτύπων για το κοινωνικό φὐλο (Ταξίδι ζωής σελ. 44)

c.      θέματα αντίθετα με την ορθόδοξη πίστη και την παράδοση μας : η διεμφυλικότητα είναι εντάξει (Ι’m set σελ. 64), ο αυνανισμός είναι φυσιολογικός ή αποδεκτός (Ταξίδι ζωής σελ. 78, Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου σελ. 48), η προσπάθεια για αλλαγή ή θεραπεία του ομοφυλοφιλικού προσανατολισμού είναι αντιδεοντολογική και επικίνδυνη (Ι’m set σελ. 62 και σελ.104), η αποχή έχει διαφορετικούς ορισμούς (Ι’m set σελ. 73), στις προϋποθέσεις έναρξης σεξουαλικών σχέσεων δεν αναφέρεται ο γάμος (Ι’m set σελ. 72)

d.     παραπλανητικές πληροφορίες : η μεγαλύτερη πλειοψηφία ατόμων με AIDS είναι ετεροφυλόφιλοι (Ι’m set σελ. 62), (δεν λένε ότι τον μεγαλύτερο κίνδυνο τον διατρέχουν οι ομοφυλόφιλοι), η αποχή έχει διαφορετικούς ορισμοὐς (Ι’m set σελ. 73), η Εκκλησία της Κύπρου εγκρίνει τις εκτρώσεις όταν κινδυνεύει η ζωή της μητέρας (Οικιακή Οικονομία Γ’ Γυμνασίου, σελ. 152) (η Εκκλησία κατ’ οικονομία «επιτρέπει» σε αυτή την περίπτωση την έκτρωση, δεν την εγκρίνει, ωσάν να δίνει άφεση αμαρτιών)

e.      απόκρυψη της αλήθειας ή χρήσιμων πληροφοριών : δεν αναφέρονται οι επιπτώσεις της έκτρωσης (Οικιακή Οικονομία Γ’ Γυμνασίου σελ 153-154), δεν λένε τίποτα για τα επιστημονικά οφέλη από την εγκράτεια και την αγνότητα, δεν αναφέρονται οι αρνητικές ψυχοσωματικές επιπτώσεις των σεξουαλικών σχέσεων στην εφηβεία.

f.       επιλεκτική χρήση της επιστήμης : η ομοφυλοφιλία έχει αφαιρεθεἰ από το εγχειρίδιο της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας ως ψυχιατρική διαταραχή (Ι’m set σελ. 62). Η διεμφυλικότητα είναι εντάξει (I’m set σελ. 64) αλλά δεν λένε ότι περιλαμβάνεται στο ίδιο εγχειρίδιο ως ψυχιατρική διαταραχή.

Β. Νόμος 205/2022 περί υποχρεωτικής ολιστικής σεξουαλικής αγωγής

1.      Ο νόμος θεσπίζει ένα μάθημα που ήδη υπήρχε. Επομένως ποια η χρησιμότητα του νόμου;

2.      Ο νόμος καθορίζει για το περιεχόμενο του μαθήματος ότι πρέπει να είναι σύμφωνο με τις αρχές του ΠΟΥ και ΟΥΝΕΣΚΟ. Εκτέθηκαν αυτές οι αρχές, έγινε συζήτηση και ψηφοφορία αποδοχής τους; Πότε, πού, από ποιους; Στην κοινωνία ποιος γνωρίζει αυτές τις αρχές; Ποιες ευκαιρίες κριτικής ανάλυσής του δόθηκε στους πολίτες (συνέδρια, ημερίδες, δημόσια διαβούλευση, ΜΜΕ). Υπάρχει κοινωνική συναίνεση, αποδοχή; Ποιος το διαπιστώνει και με ποιες μεθόδους;

3.      Οι αρχές ΠΟΥ και ΟΥΝΕΣΚΟ έρχονται σε αντίθεση με διαχρονικές αξίες του πολιτισμού της πατρίδας μας.

4.      Ο ΠΟΥ πώς και γιατί και με ποια λογική δικαιούται να χρησιμοποιεί το κύρος του για να επηρεάζει εκπαιδευτικά θέματα και μάλιστα προς μια ορισμένη και αμφιλεγόμενη ιδεολογία, ενώ η αποστολή του είναι η προαγωγή θεμάτων υγείας;

5.      Δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν στις συζητήσεις της πρότασης νόμου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, γονείς και εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι της Εκκλησίας.

6.      Ο νόμος έχει χαρακτηριστεί αντισυνταγματικός από τον Γενικό Εισαγγελέα.

7.      Επίσης ο νόμος έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 20 του συντάγματος, ότι οι γονείς μπορούν να διαπαιδαγωγούν τα παιδιά τους σύμφωνα με τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Γ. Κριτική θεώρηση νόμου και περιεχομένου μαθήματος

1.      Αυτά τα προγράμματα ΔΕΝ μειώνουν τις εφηβικές εγκυμοσύνες ούτε τα ΣΜΝ (μετα-ανάλυση Cochrane) και ΔΕΝ αποδεικνύεται ότι προστατεύουν τα παιδιά από την σεξουαλική κακοποίηση (μετα-ανάλυση Cochrane). Αντιθέτως έχουν αυξηθεί τα κρούσματα νέων με HIV και άλλα ΣΜΝ, οι εφηβικές εγκυμοσύνες και οι εκτρώσεις. Επίσης, έχει αυξηθεί ο αριθμός ομοφυλόφιλων ζευγαριών, διαζυγίων, χρήσης αντικαταθλιπτικών, ενώ έχει μειωθεί η ικανότητα αυτοελέγχου και αυτοκυριαρχίας αφού μόνο οι μισοί νέοι που λαμβάνουν εκπαίδευση σε αυτά τα προγράμματα χρησιμοποιούν προφυλακτικά.  Επομένως, η εξαγγελλόμενη από τις οδηγίες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οικογενειακού Προγραμματισμού και του τοπικού μέλους της, του ΚΣΟΠ, χαρά της σεξουαλικότητας μάλλον με λανθασμένο τρόπο επιχειρείται σε αυτά τα προγράμματα και κάθε άλλο παρά τη χαρά και την ευδοκίμηση έχει ως αποτέλεσμα.

2.      Οι πιο πάνω παρατιθέμενες αψυχολόγητες, αντιπαιδαγωγικές και ανήθικες διδασκαλίες θεωρούνται από το Υπουργείο Παιδείας και το νόμο :

a.      ως δικαίωμα των παιδιών στη γνώση (αχρείαστη με τόσες λεπτομέρειες και τρόπο πορνογραφικό)

b.     ως δικαίωμα των παιδιών στη σεξουαλικότητα

c.      ότι συμβάλλουν στην προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και την πορνογραφία

3.      Το facebook και το youtube μπλόκαραν αναρτήσεις και ειδήσεις οι οποίες απλώς έδειχναν το υλικό των κυπριακών σχολικών εγχειριδίων για τη σεξουαλική αγωγή, γιατί το έκριναν ως ακατάλληλο για ανηλίκους!

4.      Ο  φυσικός και βιολογικός τρόπος σύνθεσης και λειτουργίας-αποστολής της οικογένειας, όπου πατέρας είναι ένας βιολογικός άντρας και μητέρα μία βιολογική γυναίκα, αλλοιώνεται και υποβαθμίζεται ως ένας από τους πολλούς τρόπους.

5.      Άκαιρα και πρόωρα τα παιδιά ενθαρρύνονται να ασχολούνται με το σώμα και να πειραματίζονται με αυτό για ευχαρίστηση (πρόωρη σεξουαλικοποίηση των παιδιών).

6.      Στροφή του ενδιαφέροντος και συναισθηματική ενεργοποίηση των παιδιών σε θέματα που δεν μπορούν να διαχειριστούν λόγῳ ηλικίας, έλλειψης γνώσεων, βιωμάτων, πνευματικής, ηθικής και συναισθηματικής ωριμότητας.

7.      Σχεδόν παντελής απουσία από το εκπαιδευτικό υλικό των λέξεων γάμος, σύζυγος, παντρεμένος, νυμφευμένος, αρραβώνας.

8.      Η γνωσιολογική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών δεν επιτρέπει την ενασχόληση με αφηρημένες έννοιες περί καλού και κακού, κινήτρων των πράξεων άλλων, επιλογής ταυτότητας κ.ά. (Piaget e.a)

9.      Η προσπάθεια εποπτικοποίησης μέσα από ιστορίες, εικόνες, παραμύθια, βίντεο, παιχνίδια, βιωματικές δραστηριότητες κ.τ.λ. αποδεικνύει ότι το αναλυτικό πρόγραμμα καταφεύγει σε ακραίες, λεπτομερειακές και υπερβολικές καταστάσεις σεξουαλικοποίησης των παιδιών, όπου παραγκωνίζεται ο ρόλος του γονιού, της οικογένειας, των διαχρονικών αξιών του πολιτισμού, του βαθμού ωριμότητας κάθε παιδιού και των ιδιαιτεροτήτων της ψυχοσύνθεσής του.

Δ. Ανησυχίες και προβληματισμοί

1.      Η σεξουαλική αγωγή απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση. Δεν μπορεί να διδάσκονται τα ίδια σεξουαλικά θέματα σε μια τάξη ανάμεικτα αγόρια και κορίτσια. Ο ρυθμός και ο βαθμός ανάπτυξης του κάθε παιδιού, οι ευαισθησίες του, η ιδιοσυγκρασία του είναι διαφορετικά.

2.      Αυτά τα μαθήματα έχουν προκαλέσει βλάβες σε κάποια παιδιά στην Κύπρο που τα παρακολούθησαν (αηδία, εμετός, νευρική ανορεξία, εφιάλτες κλπ). Πονηρεύουν και σεξουαλικοποιούν τα παιδιά (πραγματικά περιστατικά : τα αγόρια προσπαθούσαν να δουν τα εσώρουχα των συμμαθητριών τους που φορούσαν φούστα ή φόρεμα, μαθητής νηπιαγωγείου ήθελα να δείξει στις συμμαθήτριες του τις διαφορές των φύλων στις τουαλέτες μετά από μάθημα, προβληματισμός για έναρξη αυνανισμού, προβληματισμός για πειραματισμό με ομοφυλόφιλες σχέσεις).

3.      Μας ανησυχεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η εμπλοκή του ΚΣΟΠ στο θέμα της σεξουαλικής αγωγής.

a.      Έχει συγγράψει είτε ο ίδιος είτε μέλη του εκπαιδευτικοί που διετέλεσαν και μέλη του ΔΣ του, τα σχολικά βιβλία (Ταξίδι ζωής, Ι’m set, Οικιακή Οικονομία Α’, Β’, Γ’  Γυμνασίου, B’ και Γ’ Λυκείου, Πρώτα βήματα)

b.     Εκπαιδεύει τους εκπαιδευτικούς

c.      Παραθέτει διαλέξεις στους μαθητές μέσα στα σχολεία

d.     Παραθέτει διαλέξεις σε γονείς

e.      Συμμετέχει σε διάφορες εκδηλώσεις συνεργαζόμενος με την Accept ΛΟΑΤΚΙ Κύπρου για την καταπολέμηση της ομοφοβίας και τρανσφοβίας, στην κατεύθυνση της αποδοχής τους ως φυσικών καταστάσεων και μη προβληματικών συμπεριφορών. Και μάλιστα χαρακτηρίζοντας την μη αποδοχή τους αυθαίρετα ως ρατσισμό, ενώ πρόκεται για ελευθερία σκέψης και γνώμης.

Ο ΚΣΟΠ αντιπροσωπεύει συγκεκριμένη ιδεολογία: προώθηση εκτρώσεων και αντισυλληπτικών μεθόδων, υποστήριξη θεωρίας ρευστότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, υποστήριξη όλων των μορφών οικογένειας, των ελεύθερων σεξουαλικών σχέσεων χωρίς όριο ηλικίας με μόνη προϋπόθεση τη συναίνεση των μερών.

Ἐχουμε ζητήσει από 3 κόμματα να ερευνήσουν για σκοπούς διαφάνειας, τις οικονομικές συναλλαγές του ΚΣΟΠ με το ΥΠΑΝ.

4.      Μας ανησυχεί η ένταξη στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς, σεμιναρίων από τον ΚΣΟΠ για το λεγόμενο φάσμα ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού. Τα σεμινάρια αυτά περιλαμβάνουν οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς:

a.      να μην αποκαλύψουν στους γονείς του παιδιού την ταυτότητα φύλου του,

b.     να αποκαλούν το παιδί με το όνομα και την αντωνυμία που αυτό έχει επιλέξει,

c.      να  δημιουργούν υποστηρικτικό περιβάλλον στα τρανς παιδιά το οποίο συμπεριλαμβάνει τη χρήση τουαλέτας του φύλου με το οποίο ταυτίζονται,

d.     να χρησιμοποιούν γλώσσα ουδέτερη και συμπεριληπτική,

e.      να διακοσμήσουν ένα ράφι με βιβλία ΛΟΑΤΚΙ+,

f.       να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο με τη σημαία ΛΟΑΤΚΙ+ στην πόρτα του γραφείου τους,

g.     να καταβάλουν προσπάθειες ενεργούς συμπερίληψης των οικογενειών ουράνιου τόξου στη σχολική ζωή (παράνομες οι οικογένειες αυτές), κ.ά.

5.      Για να θέσουμε και το θέμα και ευρύτερα, κάποιοι τομείς της κοινωνίας ασκούν εκ των πραγμάτων (ενώ δεν θα έπρεπε, κι εκεί είναι που το κράτος έχει χρέος να επιβάλλει υποχρεωτικά σεβασμό για τα παιδιά και την παιδικότητα) σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (με ΜΜΕ και διαφημίσεις, γιγαντοαφίσες στους δρόμους, διαδίκτυο, κινηματογράφος, τραγούδια, βιομηχανία διασκέδασης ακόμα και ένδυσης κτλ κτλ),με πράγματα και μηνύματα  που στρεβλώνουν τις συνειδήσεις των παιδιών και αντιμάχονται τις διαχρονικές αξίες της κοινωνίας μας. Το σχολείο και το ΥΠΑΝ θα έπρεπε ως φορέας παιδείας στον πολιτισμό να βοηθά τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς και άλλους πολιτιστικούς φορείς που σέβονται τον ανθρώπινο πολιτισμό και την ομορφιά της ανθρώπινης ψυχής που τον δημιουργεί, να αποκωδικοποιούν τα σαθρά μηνύματα και να δημιουργούν πρότυπα και δραστηριότητες υγιούς ζωής. Κι όχι να έρχεται να προβάλει στα παιδιά ως φυσιολογικό ό,τι αρνητικό συμβαίνει στην κοινωνία μας, με τη δικαιολογία ότι αφού συμβαίνει πρέπει να το αποδεχτούμε για να μη φανούμε ρατσιστές σε αυτούς που το διαπράττουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου