Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Απάντηση Διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης (2012)








Σε προηγούμενη ανάρτηση μας αναφερθήκαμε στην επιστολή που απευθύναμε το 2012 στη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης, για την εισαγωγή των μαθημάτων σεξουαλικής αγωγής. Στην απαντητική της επιστολή δεν ασχολήθηκε με όλες τις ανησυχίες μας ενώ δεν αναφέρθηκε καθόλου στις εισηγήσεις μας.









Σημειώνουμε ότι όταν στείλαμε την επιστολή, μόλις είχε περιέλθει εις γνώσιν μας μέσω των παιδιών μας, η ένταξη θεμάτων σεξουαλικής αγωγής στο μάθημα της Βιολογίας της Α' Γυμνασίου. Δεν γνωρίζαμε για το περιεχόμενο του μαθήματος Αγωγή Υγείας, το οποίο και περιλαμβάνει το μεγαλύτερο όγκο μαθημάτων σεξουαλικής "αγωγής". Για αυτό και στην επιστολή μας ασχολήθηκαμε κυρίως με το μάθημα της Βιολογίας ενώ θίξαμε ακροθιγώς τα μαθήματα Αγωγής Υγείας.

Συνοπτικά τα σημαντικότερα σημεία της απάντησης της Διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης και τα αντίστοιχα σχόλια μας είναι τα ακόλουθα :
  1. Το κεφάλαιο "Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο" στο μάθημα της Βιολογίας είναι κεφάλαιο με
    ξεκάθαρη επιστημονική βιολογική δομή και όχι κεφάλαιο σεξουαλικής αγωγής.
    Σχόλια : α) Δίνονται 5 ασκήσεις στα παιδιά για να ενδιατρίψουν στη σύναψη "ιδιαίτερων σχέσεων" αγοριών και κοριτσιών : λόγοι σύναψης, αρνητικές και θετικές επιπτώσεις, απόψεις γονέων, απόψεις παιδιών.


    β) Δίνεται περιστατικό σχέσης δυό εφήβων που προχώρησαν σε σεξουαλικές σχέσεις με πιθανότητα το κορίτσι να είναι έγκυος. Ζητούν από τα παιδιά να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις, τα υπέρ και τα κατά κάθε λύσης.
    γ) Δίνεται άσκηση με διάφορες δηλώσεις για τις σχέσεις αγοριών και κοριτσιών στην εφηβεία και τα παιδιά πρέπει να δηλώσουν κατά πόσον συμφωνούν ή όχι.
    δ) Ζητούν από τα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα βιοηθικής που αφορούν την τεχνητή γονιμοποίηση, αφού τους δώσουν κάποιες πληροφορίες όπως για παράδειγμα ότι τα έμβρυα που περισσεύουν μπορεί να θανατωθούν, να χρησιμοποιηθούν για έρευνες ή να χρησιμοποιηθούν από άλλο ζευγάρι.

    Αυτά τα θέματα είναι καθαρά βιολογικά;


     
  2. Το εκπαιδευτικό υλικό έχει σχεδιαστεί με σεβασμό προς το παιδί, τους γονείς και τις ηθικές και θρησκευτικές αξίες κάθε οικογένειας. Οι Βιολόγοι έχουν παρακολουθήσει ειδικά σεμινάρια.
    Σχόλια : Πώς τότε εξηγούνται αρνητικές αντιδράσεις παιδιών : εμετός, αμήχανο γέλιο, προσπέραση σελίδων με ακατάλληλο περιεχόμενο (απεικόνιση σεξουαλικής πράξης); Πώς σέβονται τις θρησκευτικές αξίες κάθε οικογένειας όταν δεν γίνεται καμμιά απολύτως αναφορά στην ένταξη των σεξουαλικών σχέσεων μέσα στο γάμο; Πώς σέβονται τους γονείς όταν δεν γίνεται ούτε και μία έγκαιρη ενημέρωση τους για την ύπαρξη τέτοιων μαθημάτων;
  3. Δίνονται ασκήσεις για το σπίτι όπου ζητείται η εμπλοκή των γονέων ώστε να καλλιεργήσουν στα παιδιά τους τις στάσεις και αξίες που αυτοί επιθυμούν.
    Σχόλια : αφού έχουν πει και δείξει στα παιδιά μας σχεδόν τα πάντα (αντρικό και γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα, υπολογισμός γόνιμων ημερών, εικόνα και περιγραφή σεξουαλικής πράξης, υπογονιμότητα, τεχνητή γονιμοποίηση, κ.λπ.), στο χρόνο που αυτοί αποφάσισαν και όχι στο χρόνο που θέλει το παιδί ή κρίνουν οι γονείς ως κατάλληλο, φέρνοντας τους γονείς προ τετελεσμένων, τους καλούν να καλλιεργήσουν τις αξίες που θέλουν στα παιδιά τους.   

Για να διαβάσετε την επιστολή πατήστε εδώ.
 
Γενικά σχόλια:
1) Η απαντητική επιστολή στάληκε στην ταχυδρομική διεύθυνση μιας μητέρας που συνυπέγραψε την επιστολή, αντί στην ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία τους παρακαλέσαμε να τη στείλουν (και όχι απαιτήσαμε όπως λέει η Διευθύντρια στην επιστολή της).
 
2) Την διεύθυνση της μητέρας την βρήκαν από την Επίτροπο Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην οποία απευθύνθηκε υποβάλλοντας παράπονο για παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της ως γονιού αλλά και των παιδιών της και όχι γιατί δεν έλαβε απάντηση στην ομαδική επιστολή. Λόγω διαδικασίας της Επιτρόπου, η μητέρα αναφέρθηκε και στην ομαδική επιστολή.
 
3) Στην επιστολή της η Διευθύντρια λέει ότι δεν αποτελεί πρακτική του Υπουργείου να απαντά προς άγνωστης προέλευσης ηλεκτρονική διεύθυνση. Άξιον απορίας γιατί την ονομάζει άγνωστης προέλευσης, όταν είχε τα στοιχεία 159 υπογραφόντων. Ακόμη, θα μπορούσε να το έλεγε αυτό με ένα απλό μήνυμα προς αυτή την ηλεκτρονική διεύθυνση ζητώντας μια κατάλληλη, σύμφωνα με τις πρακτικές της, διεύθυνση. Δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς τις πρακτικές κάθε Υπουργείου.
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου