Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Σεξουαλική αγωγή αντίθετη με την επιστήμη και την Ορθοδοξία




Σύμφωνα με την UNESCO, η αποτελεσματική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παρέχει στα νεαρά άτομα πληροφορίες σχετικές με την κουλτούρα τους και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Συμφωνούμε απόλυτα με αυτή την τοποθέτηση. Όμως η σεξουαλική αγωγή που παρέχεται σήμερα στα κυπριακά σχολεία είναι σύμφωνη με την UNESCO;

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι το περιεχόμενο της σεξουαλικής αγωγής όπως παρέχεται σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την πιο πάνω τοποθέτηση της UNESCO όσο και με την ορθόδοξη πίστη. Πιο κάτω παραθέτουμε μερικά :

1)    Στο εγχειρίδιο εκπαιδευτικών «Εφαρμογή της Υποχρεωτικής Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στους Έφηβους» περιλαμβάνεται μάθημα για την διεμφυλικότητα (άντρες που ταυτίζονται με το γυναικείο φύλο και το αντίθετο), η οποία, λένε στα παιδιά, ότι είναι εντάξει (σελ.64). Αυτή η θέση είναι αντίθετη τόσο με την επιστήμη όσο και με την ορθοδοξία :

a.    Το Αμερικανικό Κολλέγιο Παιδιάτρων σε έκθεση του αναφέρει ότι «Η πεποίθηση ενός ατόμου ότι αυτός ή αυτή είναι κάτι που δεν είναι, στην καλύτερη περίπτωση χαρακτηρίζεται ως σημάδι συγχυσμένης σκέψεως. Η δυσφορία γένους (GD), αναφερόμενη παλαιότερα ως διαταραχή ταυτότητας φύλου (GID), είναι μια αναγνωρισμένη ψυχική διαταραχή κατά την πιο πρόσφατη έκδοση του Διαγνωστικού και Στατιστικού Εγχειριδίου της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης (DSM-V) και ότι «Το να κάνεις τα παιδιά να πιστεύουν ότι μία ζωή χημικής και χειρουργικής μίμησης του αντίθετου φύλου είναι φυσιολογική και υγιής συνιστά κακοποίηση του παιδιού

b.    Η καθηγήτρια Κοινωνιολογίας Σοφία Τσέκου δήλωσε ότι τα παιδιά είναι πολύ ανώριμα ηλικιακά και δεν μπορούν να επεξεργαστούν στοιχεία για τις έμφυλες ταυτότητες και ότι είναι έννοιες επικίνδυνες για να εισαγάγουμε τα παιδιά μας σε αυτές.

c.    Στην Αγία Γραφή (βιβλίο της Γενέσως και κατά Ματθαίον ευαγγέλιο) γράφει ότι ο Θεός «άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς».

2)   Στο ίδιο εγχειρίδιο περιλαμβάνεται μάθημα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό (από ποιο φύλο έλκεται κάποιος), στο οποίο λέει ότι αυτός ο προσανατολισμός αποδίδεται κυρίως σε βιολογικούς παράγοντες (σελ. 62).

a.    Αυτό δεν είναι σύμφωνο με την επιστήμη αφού δεν έχει εντοπιστεί καμιά επιστημονική μελέτη που να το αποδεικνύει. 

b.    Σύμφωνα με την Ορθοδοξία, ο Θεός δημιούργησε άντρα και γυναίκα και τους έδωσε εντολή «αυξάνεσθαι και πληθύνεσθαι», όχι άντρα και άντρα ή γυναίκα και γυναίκα.

3)   Στο ίδιο εγχειρίδιο αναφέρεται ότι ο ομοφυλοφιλικός προσανατολισμός δεν μπορεί να αλλάξει και οποιαδήποτε προσπάθεια για θεραπεία ή αλλαγή θεωρείται αντιδεοντολογική και επικίνδυνη (σελ.62 και σελ. 104).

a.    Υπάρχουν περιπτώσεις ομοφυλόφιλων ανθρώπων που άλλαξαν σε ετεροφυλόφιλους και συνεχίζουν μια φυσιολογική ζωή.

b.    Σε διάφορα χωρία της Αγίας Γραφής καταδικάζεται η ομοφυλοφιλία. Σύμφωνα με την Ορθοδοξία η ομοφυλοφιλία είναι πάθος και ως τέτοιο δύναται να θεραπευτεί όπως και τα υπόλοιπα πάθη.

4)   Στο ίδιο εγχειρίδιο λένε ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικούς ορισμούς για την αποχή: καθόλου σεξουαλική επαφή, όχι διείσδυση ή «χαμηλότερου κινδύνου» συμπεριφορές. Δε λέει όμως ποιος είναι ο ορθός ορισμός (σελ. 73).

a.    Σύμφωνα με το λεξικό  του Μπαμπινιώτη αποχή είναι «η συνειδητή αποφυγή κάθε σεξουαλικής δραστηριότητας».

b.    Με τον ίδιο ορισμό, χρησιμοποιεί και η Ορθοδοξία την λέξη «αποχή».

5)   Στο ίδιο εγχειρίδιο, καλούνται τα παιδιά να επιλέξουν από ένα κατάλογο που τους δίνεται, ποιες είναι οι προϋποθέσεις που αυτά θεωρούν σημαντικές για έναρξη σεξουαλικών σχέσεων. Σε αυτό τον κατάλογο δεν περιλαμβάνεται ως προϋπόθεση ο γάμος (σελ. 72), ούτε η ηλικία συναίνεσης βάσει του νόμου. Γενικά, στο διαθέσιμο υλικό της σεξουαλικής  αγωγής, δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη γάμος που να συνδέεται με τις σεξουαλικές σχέσεις.

a.    Σύμφωνα με την ορθόδοξη πίστη μας, οι σεξουαλικές σχέσεις είναι ευλογημένες μόνο μέσα στο μυστήριο του γάμου. Εκτός του μυστηρίου αυτού αποτελούν αμαρτία.



6)   Στο ίδιο εγχειρίδιο περιλαμβάνεται μάθημα στο οποίο συζητείται η ομοφυλοφιλία (σελ. 102-105).

a.    Σύμφωνα με την καθηγητή Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Αγωγής Αλέξανδρο Κακαβούλη: «Η αναφορά θεμάτων ομοφυλοφιλίας στη σχολική αίθουσα είναι γενικά αντιπαιδαγωγική».

7)   Στο ίδιο εγχειρίδιο, σε μάθημα για το βιολογικό και κοινωνικό φύλο λένε ότι οι έμφυλες νόρμες δεν είναι βιολογικά δεδομένες και ότι οι διαφορές του κοινωνικού φύλου (κοινωνικά κατασκευασμένοι ρόλοι που αποδίδονται στους άνδρες και τις γυναίκες από την κοινωνία) δημιουργούνται από πολιτισμικούς παράγοντες και όχι από τη φύση τους (σελ. 33). Επίσης, σε μάθημα για τα σεξουαλικά δικαιώματα (προϊόν διεθνούς Μη Κυβερνητικού Οργανισμού), λέει ότι κανένας δεν πρέπει να τύχει άρνησης εγγράφων ταυτότητας που να δείχνουν το κοινωνικό ή βιολογικό φύλο, κατά τρόπο που να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα κοινωνικού φύλου που το ίδιο το άτομο έχει επιλέξει (σελ. 78).

a.    Η νευροεπιστήμονας, ερευνήτρια σε θέματα σεξ στο πανεπιστήμιο Γιορκ του Τορόντο, Debra W. Soh, σε άρθρο της στους LA Times, λέει ότι τα παιδιά έχουν βιολογικώς προκαθορισμένα χαρακτηριστικά του φύλου τους. Μια μεγάλη και μακροχρόνια έρευνα έδειξε ότι οι προτιμήσεις των παιχνιδιών είναι έμφυτες και όχι κοινωνικά κατασκευασμένες ούτε διαμορφώνονται από την επιρροή των γονιών. Η προτίμηση αυτή των παιδιών εκδηλώθηκε σε πολύ μικρές ηλικίες, πριν τα παιδιά αρχίσουν να καταλαβαίνουν ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των φύλων. Τα περισσότερα κορίτσια θα κλίνουν προς κοινωνικού ενδιαφέροντος παιχνίδια, όπως κούκλες, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών και λεκτικών ικανοτήτων. Τα περισσότερα αγόρια θα κλίνουν προς τα παιχνίδια που είναι μηχανικού ενδιαφέροντος, όπως τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, ενισχύοντας τις οπτικο-χωρικές τους ικανότητες. Αυτό εξηγείται από το ότι λειτουργικά ο εγκέφαλος των δύο φύλων είναι διαφορετικός, σύμφωνα με έρευνα. Όπως η ίδια ομολογεί, είχε εμπειρίες με γονείς που μεγάλωναν άφυλα τα παιδιά τους και έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι τα παιδιά τους έκλιναν προς στερεοτυπικού ενδιαφέροντος παιχνίδια :τα κορίτσια στράφηκαν το ένα προς το άλλο και έπαιζαν «σπίτι», ενώ τα αγόρια μετέτρεψαν κατσαρόλες και τηγάνια σε αυτοσχέδια αυτοκινητάκια.

b.    Η ψυχίατρος Miriam Grossman λέει ότι υπάρχουν διακριτά αρσενικά και θηλυκά σχέδια από τη στιγμή της σύλληψης. Ο εγκέφαλος διαμορφώνεται από πολύ νωρίς διαφορετικά σε ένα αγόρι από ότι σε ένα κορίτσι. Μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου αναδεικνύουν διαφορετικά πρότυπα σκέψης και συναισθήματος στο αγόρι και στο κορίτσι.

c.    Η παιδοψυχίατρος Καλλιόπη Προκοπάκη, διευθύντρια του Γ.Ν. Αθηνών «Ευαγγελισμός» λέει ότι βάσει μελετών ο ανδρικός και ο γυναικείος εγκέφαλος αποδεικνύεται ότι λειτουργούν διαφορετικά. Αυτό αφορά διάφορες περιοχές του εγκεφάλου περιλαμβανομένης και της κοινωνικής συμπεριφοράς.

d.    Ο καθηγητής νευρολογίας Σταύρος Μπαλογιάννης τεκμηριώνει «στηριζόμενος σε πολυχρόνιες ιατρικές έρευνες δικές του καθώς και άλλων εξίσου διεθνώς αναγνωρισμένων επιστημόνων ότι τα πάντα στον άνθρωπο τα κατευθύνει ο εγκέφαλος. Και μάλιστα ότι το φύλο του ανθρώπου καθορίζεται από τον εγκέφαλο. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στόν ανδρικό και τον γυναικείο εγκέφαλο, όσον αφορά στη μορφολογία, τη λειτουργικότητα, τον τρόπο της σκέψεως, το συναίσθημα, τη συμπεριφορά. Το φύλο του ανθρώπου καθορίζεται από τον εγκέφαλο από πολύ νωρίς, πριν ακόμη διαμορφωθούν τα πρωτογενή και δευτερογενή χαρακτηριστικά του φύλου. Ο εγκέφαλος έχει εγχαράξει, έχει εγγράψει από πολύ νωρίς, με πολύ μεγάλη ακρίβεια απάνω σε όλες τις δομές του, τον χαρακτήρα, την προσωπικότητα, τη λειτουργικότητα και τη συμπεριφορά του άρρενος και του θήλεος. (πηγή aktines.blogspot)




8)   Στο ίδιο εγχειρίδιο σε μάθημα για τα σεξουαλικά δικαιώματα λέει ότι κανένας δεν πρέπει να υπόκειται σε νόμους που ποινικοποιούν τις συναινετικές σεξουαλικές πρακτικές ή συμπεριφορά (σελ. 78) και ότι κανένας δεν θα έπρεπε να συλλαμβάνεται ή να φυλακίζεται επειδή προχώρησε σε συναινετική σεξουαλική επαφή (σελ. 77).

a.    Αυτό είναι πολύ γενικό και περιλαμβάνει και τις περιπτώσεις παιδεραστίας (μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι συναίνεσε ο ανήλικος, κάτι που ήδη έγινε σε κάποιες περιπτώσεις), πράξεις παράνομες και μη αποδεκτές από το αξιακό σύστημα της κοινωνίας.

9)   Στο εγχειρίδιο εκπαιδευτικών «Ταξίδι ζωής» περιλαμβάνεται μάθημα για την οικογένεια, στο οποίο γράφει: «δίνεται έμφαση ότι η οικογένεια μπορεί να οριστεί με πολλούς τρόπους» (σελ. 16).

a.    Σύμφωνα με το λεξικό του Μπαμπινιώτη, οικογένεια είναι «ομάδα ατόμων που συνδέονται μεταξύ τους με δεσμούς αίματος, γάμου ή υιοθεσίας και διαμένουν κάτω από την ίδια στέγη».

b.    Με τον ίδιο τρόπο ορίζει παραδοσιακά και η κυπριακή κοινωνία την οικογένεια.

10) Στο βιβλίο Οικιακή Οικονομία-Αγωγή Υγείας (Τετράδιο Εργασιών) Γ’ Γυμνασίου περιλαμβάνεται μάθημα για την έκτρωση, στο οποίο λέει ότι η Εκκλησία της Κύπρου εγκρίνει την έκτρωση μόνο όταν κινδυνεύει η ζωή της μητέρας και ότι συγκατατέθηκε να υποβληθούν σε έκτρωση ελληνοκύπριες-θύματα βιασμού κατά την τουρκική εισβολή του 1974.

a.    Το σωστό, το οποίο δεν λένε, είναι ότι σύμφωνα με την Ορθοδοξία (όχι την Εκκλησία της Κύπρου), η έκτρωση είναι «φόνος» γιατί το έμβρυο εμψυχούται από την στιγμή της σύλληψης και είναι εν εξελίξει άνθρωπος που υπολείπεται στο φαινότυπο και την οργάνωση, τα οποία θα ολοκληρωθούν με το τέλος της εννιάμηνης κυοφορίας. Κατ΄οικονομίαν επιτρέπει την έκτρωση όταν κινδυνεύει η ζωή της μητέρας, πράξη η οποία συνεχίζει και σε αυτή την περίπτωση να είναι φόνος. Δεν την εγκρίνει, ωσάν να δίνει άφεση αμαρτιών. Στην περίπτωση των βιασμών των ελληνοκυπρίων γυναικών, η Εκκλησία της Κύπρου κατ’οικονομίαν επέτρεψε τις εκτρώσεις. Υπήρχε η επιλογή να μην γίνει έκτρωση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου