Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

Επιστολή στη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης (2012)

 
 
  
Πριν προχωρήσουμε σε πιο δυναμικές δράσεις, προσπαθήσαμε με διάφορους τρόπους να ευαισθητοποιήσουμε τους αρμοδίους για τις ανησυχίες μας. Μια από τις πρώτες ενέργειες μας, μόλις αντιληφθήκαμε την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής κυρίως στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας της Α' Γυμνασίου, ήταν η ετοιμασία επιστολής τον Απρίλιο 2012, στην οποία καταγράψαμε τις ανησυχίες μας και κάποιες εισηγήσεις.
 






Η επιστολή απευθυνόταν στη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης και την υπέγραψαν 159 πρόσωπα. Την κοινοποιήσαμε στους επιθεωρητές Βιολογίας και Οικιακής Οικονομίας, στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού και στα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας. Η Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης απάντησε τον Ιούλιο 2012 (η απάντηση της με τα σχόλια μας σε επόμενη ανάρτηση).
 
Οι κυριότεροι προβληματισμοί τους οποίους θέσαμε ήταν οι ακόλουθοι:
  1. Δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα οι γονείς.
  2. Δεν λήφθηκε υπόψη το διαφορετικό επίπεδο ωριμότητας των παιδιών και η διαφορετική ψυχοσύνθεση αγοριών και κοριτσιών.
  3. Τα παιδιά νιώθουν άβολα και αμήχανα όταν ακούν τέτοια θέματα μέσα στην τάξη.


  4. Όταν ο εκπαιδευτικός είναι άντρας τα κορίτσια νιώθουν ακόμα πιο άβολα, το ίδιο και τα αγόρια με γυναίκα εκπαιδευτικό.
  5. Η ηλικία των 12-13 ετών στην οποία διδάσκεται αυτό το μάθημα, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη.
  6. Σε ποια επιστημονικά δεδομένα βασίστηκε η απόφαση για το συγκεκριμένο περιεχόμενο στη συγκεκριμένη ηλικία;
  7. Τι διάλογος προηγήθηκε πριν εφαρμοστεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία;
  8. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τις πιθανές ψυχοπαθολογίες που ίσως αναπτυχθούν στους μελλοντικούς ενήλικες ακόμα και μέσα στο γάμο τους, λόγω της πρόωρης και πρώϊμης ενημέρωσης των παιδιών για αυτά τα θέματα;
  9. Ποιος θα μετρήσει και πώς τις οποιεσδήποτε αρνητικές συνέπειες από αυτή σας την ενέργεια;
  10. Τι ειδική εκπαίδευση/κατάρτιση έλαβαν οι εκπαιδευτικοί-Βιολόγοι για να διδάξουν αυτό το λεπτό και ευαίσθητο θέμα;
  11. Είναι σε θέση οι μαθητές να αποφασίσουν σε αυτή την ηλικία για θέματα βιοηθικής (τεχνητής γονιμοποίησης);
  12. Πού είναι ο σεβασμός του δικαιώματος του γονέα να κρίνει ποιο είναι το καλύτερο για το παιδί του μιλώντας του για αυτά τα θέματα στο χρόνο που το παιδί επιθυμεί και στο περιβάλλον που αυτό νιώθει άνετα και οικεία;

Εκτός από τους προβληματισμούς μας, καταθέσαμε και κάποιες εισηγήσεις:

  1. Να αφαιρεθούν από την διδακτέα ύλη των σχετικών μαθημάτων θέματα σεξουαλικής αγωγής.
  2. Να αρχίσει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους για συζήτηση και λήψη αποφάσεων.
  3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σεξουαλική αγωγή να διδάσκεται υποχρεωτικά. Πρέπει να δίνεται η επιλογή σε κάθε γονέα και σε κάθε παιδί. Επομένως, η διαπαιδαγώγηση πρέπει να γίνεται σε μη διδακτικές ώρες.
  4. Δεν απορρίπτουμε τη συμμετοχή του σχολείου στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, όχι όμως ως του κύριου μέρους.
  5. Να εκπαιδευτούν οι γονείς από ειδικούς ώστε να βοηθηθούν στο έργο τους.

Για να διαβάσετε την επιστολή πατήστε εδώ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου