Ναι στην ορθή σεξουαλική αγωγή

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της σεξουαλικής αγωγής γιατί αυτή αποτελεί μέρος της όλης αγωγής που δίνουμε στα παιδιά μας. Η σεξουαλική αγωγή είναι ένα θέμα ιερό, πολύ λεπτό, ευαίσθητο και πολύπλευρο και πρέπει να το προσεγγίζουμε με σεβασμό και εξατομικευμένα, αφού το κάθε παιδί είναι μοναδικό με τις δικές του ευαισθησίες και ιδιοσυγκρασία. Είμαστε εναντίον της σημερινής παρεχόμενης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, γιατί προβάλλει συγκεκριμένη ιδεολογία και γιατί αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά τα παιδιά μας.

Σημειώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την επικρατούσα ορολογία "σεξουαλική αγωγή" αντί της ορθής "διαφυλική αγωγή" για σκοπούς καλύτερης επικοινωνίας.



Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2017

Σχόλια επί της θέσης της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού για τη σεξουαλική αγωγή στα σχολεία

 


Η Ομάδα μας μελέτησε την Θέση της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού την οποία ετοίμασε με αφορμή την κοινοποίηση σε αυτήν των αιτημάτων μας για τα μαθήματα σεξουαλικής αγωγής. Η Επίτροπος διαστρεβλώνει τις θέσεις μας, μας προσβάλλει, μας αντιμετωπίζει με ρατσισμό.


Παραθέτουμε πιο κάτω τα κυριότερα σχόλια μας επί της Θέσης της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (εφεξής «η Θέση») αναφορικά με το δικαίωμα των παιδιών σε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο 2017.


1.     Όπως αναφέρεται στην επιστολή και στις δύο νομικές γνωματεύσεις μας ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ με την ένταξη της σεξουαλικής αγωγής (εφεξής «ΣΑ») στα σχολεία. Διαφωνούμε με το περιεχόμενο, εκφράζουμε επιφυλάξεις για τις ηλικίες των παιδιών που διδάσκονται αυτό το μάθημα και ανησυχίες για τον επαρκή καταρτισμό αλλά και τις κατάλληλες ειδικότητες των εκπαιδευτικών.
2.    Ζητούμε
a.    να έχουμε λόγο στο περιεχόμενο του μαθήματος ΣΑ ώστε να είναι σύμφωνο με το παραδοσιακό αξιακό σύστημα της κοινωνίας (ελληνορθόδοξη παράδοση και τρόπος ζωής)
b.    αν δεν το πετύχουμε αυτό, να μπορούμε να ζητούμε απαλλαγή των παιδιών μας

Σύμφωνα με τις γνωματεύσεις των δικηγόρων μας τα δικαιώματα μας αυτά  κατοχυρώνονται από το κυπριακό, ευρωπαϊκό και διεθνές νομικό πλαίσιο. Αυτά που διεκδικούμε, εφαρμόζονται ήδη στο εκπαιδευτικό σύστημα της Μ. Βρετανίας, μιας χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μήπως η Μ. Βρετανία και ειδικότερα το βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και δεν φροντίζουν για τη διασφάλιση του συμφέροντος τους;

c.    Το τρίτο που ζητούμε, είναι να έχουν λόγο και τα ίδια τα παιδιά για μη συμμετοχή τους στο μάθημα όταν νιώθουν άβολα και αμήχανα.
Το δικαίωμα αυτό κατοχυρώνεται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.  

3.    Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (εφεξής «η Επίτροπος»), μας προσβάλλει :

·         λέγοντας ότι είναι υποκειμενικές οι αναφορές μας για αρνητικά ψυχοσωματικά συμπτώματα που συνέβηκαν στα παιδιά μας
·         αφού αμφσβητεί την ορθότητα της κρίσης μας όταν λέμε ότι το περιεχόμενο της ΣΑ είναι αντίθετο με το παραδοσιακό αξιακό μας σύστημα.
·        όταν υπονοεί ότι οι οικογένειες μας είναι δυσλειτουργικές, λέγοντας ότι η περιεκτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (εφεξής «ΠΣΔ») επιδιώκει την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, η οποία σε καμιά περίπτωση δεν αντίκειται στις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις της οποιασδήποτε λειτουργικής οικογένειας (η υπογράμμιση δική μας).

Στα πιο πάνω απαντούμε :

·         για τα αρνητικά συμπτώματα στα παιδιά, είχαμε διάγνωση από παιδοψυχίατρο ενώ οι εκδηλώσεις κάποιων συμπτωμάτων (εμετός) συνέβηκαν στο χώρο του σχολείου αμέσως μετά ή κατά τη διάρκεια μαθημάτων ΣΑ

·         συγκεκριμένα παραδείγματα τεκμηριώνουν ότι το περιεχόμενο της ΣΑ είναι αντίθετο με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία και το παραδοσιακό αξιακό σύστημα.
·         Όσο για το αν οι οικογένειες μας είναι δυσλειτουργικές ή όχι, την καλούμε όποτε θέλει να τις επισκεφθεί για να το διαπιστώσει ιδίοις όμμασι. 

4.    Παρουσιάζει διαστρεβλωμένες τις θέσεις μας και προχωρεί σε αυθαίρετα συμπεράσματα για μας όταν λέει ότι:

·         είμαστε αντίθετοι με την ένταξη της ΣΑ στα σχολεία ή /και ζητούμε δυνατότητα απαλλαγής των παιδιών μας από το μάθημα
·         δεν αναφέρουμε οτιδήποτε για τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές μας πεποιθήσεις
·         αναφέρουμε ότι πολλά παιδιά παρουσίασαν συμπτώματα «σεξουαλικής παρενόχλησης» (τα εισαγωγικά είναι δικά της)
·         θεωρούμε ότι ωθεί τα παιδιά σε παράνομη σεξουαλική δραστηριότητα ή τα ωθεί να πειραματιστούν σε «νέους σεξουαλικούς προσανατολισμούς» (τα εισαγωγικά και πάλι δικά της)

Στην επιστολή μας και τις νομικές γνωματεύσεις μας :

·         λέμε επανειλημμένως ότι δεν είμαστε αντίθετοι με την ΣΑ στα σχολεία
·         αναφερόμαστε στο παραδοσιακό αξιακό σύστημα της κοινωνίας, το οποίο δεν είναι άλλο από το ελληνορθόδοξο (αναφέρουμε επομένως τις πεποιθήσεις μας).
·         λέμε ότι πολλά παιδιά παρουσίασαν αρνητικές ψυχοσωματικές αντιδράσεις, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να χαρακτηριστούν ως συμπτώματα σεξουαλικής παρενόχλησης.
·         αναφέρουμε ότι μπορεί αυτά τα θέματα να εξάψουν την περιέργεια των παιδιών με κίνδυνο να ωθηθούν άκαιρα σε πράξεις σεξουαλικού περιεχομένου. Επίσης, λέμε ότι η μη σωστή ενημέρωση μπορεί να τα οδηγήσει σε σεξουαλική παρενόχληση άλλων παιδιών. Σε άλλο σημείο λέμε ότι ο σκοπός της ΣΑ δεν πρέπει να είναι απλά η ενημέρωση τους για νέους σεξουαλικούς προσανατολισμούς που πρέπει να διαλέξουν.

5.    Η Επίτροπος μας αντιμετωπίζει με ρατσισμό αφού υπονοεί ότι πρέπει να αποκαλύψουμε τις θρησκευτικές μας πεποιθήσεις για να κριθούν αν πράγματι είναι αντίθετες με το περιεχόμενο του μαθήματος ΣΑ. Η Αρχή κατά του Ρατσισμού και των Διακρίσεων, σε έκθεση της για την απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, λέει ότι η αποκάλυψη των θρησκευτικών πεποιθήσεων είναι μη αποδεκτή και ότι η αποκάλυψη τους ως απαραίτητο στοιχείο άσκησης δικαιώματος συνιστά επαχθή προϋπόθεση.

6.    Η Επίτροπος αναφέρει ότι σύμφωνα με την UNESCO, η αποτελεσματική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παρέχει πληροφορίες στα νεαρά άτομα σχετικές με την κουλτούρα τους και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Συγκεκριμένα παραδείγματα τεκμηριώνουν ότι το περιεχόμενο της ΣΑ είναι αντίθετο με την επιστήμη και την κουλτούρα μας.


7.    Η Επίτροπος αναφέρει ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δεσμεύεται να παρέχει περιεκτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Συγκεκριμένα παραδείγματα  τεκμηριώνουν ότι το μάθημα της ΣΑ σήμερα δεν προσεγγίζεται ολιστικά.                                                                                                                                
8.    Σε σχέση με την παραπομπή της Επιτρόπου σε έρευνα του Πανεπιστημίου Κύπρου η οποία κατέδειξε ότι σχεδόν 1 στα 4 παιδιά θα είναι θύματα σεξουαλικής κακοποίησης αναφέρουμε τα ακόλουθα:

·         Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται με βεβαιότητα ο αριθμός αυτός γιατί μια έρευνα παρέχει ενδείξεις, όχι αποδείξεις (πιθανόν να είναι, όχι θα είναι).
·         Οι ίδιοι οι ερευνητές καταγράφουν τους περιορισμούς της έρευνας τους και παρέχουν πιθανή εξήγηση για τη διαφοροποίηση του αριθμού από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό (1 στα 5 παιδιά).
·         Ο ευρωπαϊκός αριθμός σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης μπορεί να είναι μεγαλύτερος, άρα είναι στα επίπεδα του κυπριακού ή και χειρότερος. Αφού η σχολική σεξουαλική αγωγή στην Ευρώπη εφαρμόζεται για χρόνια, γιατί ο αριθμός των κακοποιημένων παιδιών είναι κοντά ή και μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο αριθμό στην Κύπρο όπου η ΣΑ στα σχολεία έχει συγκριτικά μικρό χρόνο ζωής ; Μήπως τα προγράμματα αυτά τελικά δεν είναι αποτελεσματικά;
9.    Η Επίτροπος θεωρεί ότι έχει λάβει τις απόψεις των παιδιών για την ένταξη της ΣΑ, μέσα από τις απόψεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων (εφεξής «ΟΕΣ») και άλλων ομάδων παιδιών από διάφορα σχολεία. Αυτές οι ομάδες δεν είναι εκπρόσωποι των παιδιών, αφενός γιατί δεν εκλέγηκαν από το σύνολο των παιδιών ως εκπρόσωποι τους και ειδικότερα για αυτό το θέμα, και αφετέρου γιατί το θέμα πρέπει να αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα.   



10. Σε επόμενη ανάρτηση μας θα τοποθετηθούμε σε σχέση με την αναφορά της Επιτρόπου στην υπόθεση του ΕΔΑΔ Dojan and others v. Germany και την άποψη της ότι δεν γίνεται κατήχηση προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσα από τα μαθήματα της ΣΑ.


Για την αναλυτική απάντηση μας πατήστε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου